Tomasz Hipsz firma w internecie. ...

Podstrony
 
Tomasz Hipsz firma w internecie. poradnik subiektywny cała książka, ebooki
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Spis treści
Wstęp
5
Po co to całe zamieszanie?
5
Internet — podstawowe informacje
9
Czy muszę zaistnieć w Internecie?
11
Mam już stronę WWW, ale na niej nie zarabiam…
11
Internet — czy możecie go wykorzystać do własnych celów?
20
1
Planowanie
25
Co możecie zyskać, a co stracić
25
Jak się do tego zabrać?
29
Czy ładna prezencja wystarczy?
— Wybór partnera (wykonawcy)
43
Chciałbym, ale nie bardzo wiem co…
— Szczegółowe określenie celów
50
„Ale jak to ma działać?”, czyli funkcjonalny opis projektu
52
Czy ta oferta jest dobra?
53
Dlaczego to tyle trwa? — Harmonogram
58
Czy oni wszystko za mnie zrobią? — Podział zadań
i podstawowe zasady prowadzenia projektów
65
2
Realizacja
77
Wierz, ale sprawdzaj! — Kontrola przebiegu prac
77
Ładne, ale czy mi się to podoba?
— Subiektywna ocena projektu graficznego i layoutu
79
„Miało się ruszać”, czyli czego oczekiwać i na co zwracać
uwagę przy ocenie poszczególnych etapów prac
83
 4
Firma w Internecie. Poradnik subiektywny
„A można już poklikać?”, czyli kontrola oprogramowania
i funkcjonalności
85
„Lorem ipsum…”? Miało być po polsku! — Wprowadzanie
treści i przygotowanie serwisu do uruchomienia
86
Dobrze, ale… — Testy końcowe
87
3
Start, marketing, bieżąca obsługa
91
No, to ruszamy!
— Przygotowanie do uruchomienia i wielki start
91
Może sami do mnie przyjdą? — Marketing itp.
95
Przyszli! Ale dlaczego ich tak mało? — Codzienna praca
105
Poszli. Może wrócą? — Lojalność w Internecie
157
Drink z palemką… — Sukces i co dalej?
162
Dodatek
167
Realizacja
2
Wierz, ale sprawdzaj! — Kontrola przebiegu prac
W trakcie poszczególnych etapów prac moe si zdarzy, e wykonawca
przez kilka dni si nie odzywa. Moecie by wtedy zaniepokojeni, czy
prace realizowane s zgodnie z harmonogramem. Prawdopodobnie
ju ustalilicie z partnerem sposób komunikacji i raportowania, ale
zapewne przewiduje on raportowanie w okrelonych odstpach czasu
lub w momentach wymagajcych podjcia decyzji. Jeli jednak chcecie
zna aktualn sytuacj i upewni si, e nie ma adnych problemów,
w kadej chwili moecie skontaktowa si z pracownikiem wyznaczo-
nym przez Was do koordynowania projektu. On powinien zna wszyst-
kie biece informacje. Nie zwracajcie si do wykonawcy z kadym py-
taniem lub wtpliwoci. To naprawd przeszkadza w pracy. To Wasz
pracownik powinien wiedzie, co si dzieje.
W przypadku bardziej zoonych lub dugotrwaych realizacji do-
brze jest ustali regularne sposoby raportowania (w terminach odpo-
wiednich dla Was) lub korzysta z jakiego systemu do prowadzenia
projektów (np. Basecamp), dziki któremu bdziecie mogli sami na bie-
co sprawdza postp prac, nie angaujc specjalistów i nie odry-
wajc ich od pracy.
Wan rol w odpowiedniej wymianie informacji odgrywa wyzna-
czona przez Was osoba i jej sposób kontaktowania si z partnerem.
Uwaam, e najlepszym sposobem jest ustalenie regularnego trybu
raportowania i ewentualnych spotka — ale raczej tylko wtedy, kiedy
niezbdne s decyzje lub zatwierdzanie poszczególnych etapów prac.
Pomidzy raportami to wybrana osoba powinna dba o odpowiednie
 78
Firma w Internecie. Poradnik subiektywny
tempo realizacji projektu i zwraca si do Was, gdy konieczne jest
podejmowanie decyzji lub gdy wystpiy powane problemy. W kocu
do tego zostaa wyznaczona, a Wy najprawdopodobniej macie wystar-
czajco duo swoich zada i pracy, eby traci czas na sprawdzanie
partnerów i swojego pracownika.
Gdy przychodzi czas kontrolowania i zatwierdzania kadego z eta-
pów prac, starajcie si wszystko dokadnie sprawdzi. Okrelilicie
wczeniej, co bdzie efektem tej czci projektu i jakie bd kryteria
oceny. Zwracajcie na to uwag, ale starajcie si te zobaczy peny
obraz sytuacji. Wasz pracownik powinien sprawdzi: czy wszystkie
zaoenia zostay zrealizowane, czy wszystko, co mielicie otrzyma, zo-
stao Wam dostarczone, czy wszystkie zaplanowane czynnoci zostay
wykonane poprawnie (np. czy projekt graficzny spenia wymagania wi-
zualizacji Waszej firmy, czy oprogramowanie dziaa prawidowo i nie
zawiera bdów). Jeli nie jestecie czego pewni, zapytajcie o to wy-
konawc i dajcie wyczerpujcej odpowiedzi.
Nie dajcie si przekona ani nie nalegajcie, eby zaczyna nastpne
prace, gdy biece nie s zakoczone. Zaoenie „potem si dokoczy”
jest bardzo wygodne i kuszce, ale zazwyczaj prowadzi do póniejszych
problemów. Jeli co zostao wykonane niezgodnie z wymaganiami
lub niepoprawnie, bdy bd si kumuloway na kolejnych etapach
prac. Jeli projekt jest skomplikowany i dugotrway, takich niedoko-
czonych lub odoonych na póniej elementów powstaje bardzo duo
i pod koniec, gdy wydawaoby si, e projekt jest ju prawie sko-
czony, przekonujecie si, e „prawie” robi wielk rónic. Zdarza si,
e takie drobnostki i elementy pozostawione na póniej zabieraj wicej
czasu ni gówna cz projektu. Pamitajcie, e diabe tkwi w szcze-
góach. Co z tego, e bdziecie mieli wielki, wspaniay system o olbrzy-
mich moliwociach, jeli nie bdzie mona z niego efektywnie korzy-
sta, bo bdzie zawiera bdy lub niedokoczone funkcje?
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • sylkahaha.xlx.pl
  •  
    Copyright 2006 MySite. Designed by Web Page Templates