|
Podstrony |
|
|
- Index
- Układanie glazury(1), PORADNIKI, układanie płytek
- Tuning skutera, KURSY, Poradnik dla motocyklistów, Porady dla motocyklisty##
- Twój poradnik i kropka nr 1 przepisy, Przepisy kulinarne
- Twój poradnik i kropka nr 3 przepisy, Przepisy kulinarne
- Twój poradnik i kropka nr 5 przepisy, Przepisy kulinarne
- Twój poradnik i kropka nr 4 przepisy, Przepisy kulinarne
- Układ - Fox Susan, Fox Susan
- Uzdrawiajacy sen., e-book
- Tomasz z Akwinu - ST7 - Człowiek, Lektura, św.Tomasz z Akwinu - Suma teologiczna
- To takie proste! audiobook - Opala Anna Opala Anna, Powieści i opowiadania(1)
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- jastrzab.xlx.pl
|
|
|
|
|
Trudne zdjecia stana sie latwe cz.1, Photography, Poradniki, kurs fotografii |
|
|
[ Pobierz całość w formacie PDF ] | fotopolis.pl © | sharing >> a u d i o k s i a z k i.org | "Trudne zdjęcia staną się łatwe" (część 1) - kurs fotografii cyfrowej Jak zrobić dobry portret? Czym się kierować, żeby przywieźć z wakacyjnych podróży ciekawe zdjęcia? Jak fotografować architekturę: wnętrza i sylwetki budynków? Prezentujemy kolejną część "Kursu fotografii cyfrowej wydawnictwa Helion i Fotopolis.pl". Jak zrobić dobry portret? Czym się kierować, żeby przywieźć z wakacyjnych podróży ciekawe zdjęcia? Jak fotografować architekturę: wnętrza i sylwetki budynków? Na te pytania odpowie fragment książki Fotografia cyfrowa. Praktyczny przewodnik zatytułowany Trudne zdjęcia staną się łatwe. Przypomnijmy, że publikacja została wydana przez Helion.pl w listopadzie 2002 roku. Artykuł w Fotopolis ilustrują kolorowe zdjęcia pochodzące z płyty dołączonej do książki ( Praktyczny przewodnik jest czarno-biały) Prezentacja rozdziału książki w dziale praktyka jest drugim artykułem z cyklu "Kurs fotografii cyfrowej wydawnictwa Helion i Fotopolis.pl" , w ramach którego publikujemy rozdziały książek poświęconych fotografii cyfrowej i obróbce zdjęć. Okładka książki: "Fotografia cyfrowa. Praktyczny przewodnik" 1 | fotopolis.pl © | sharing >> a u d i o k s i a z k i.org | Zapraszamy do pierwszej części czternastego rozdziału książki Fotografia cyfrowa. Praktyczny przewodnik. W kolejnych częściach artykułu zaprezentowane zostaną następujące tematy 1. wstęp, 2. portrety, 3. zdjęcia krajobrazowe i podróżnicze, 4. fotografowanie wielkich budynków, 5. zdjęcia wnętrz budynków. Już za tydzień kolejna część tego rozdziału -przedstawione zostaną następujące zagadnienia: 1. zbliżenia przy użyciu teleobiektywu, 2. powiększenia typu makro, 3. zdjęcia nocne, 4. zdjęcia w ruchu Rozdział 14. Trudne zdjęcia staną się łatwe W rozdziale 1., Technika cyfrowa, wspomniałem, że obecnie dzięki aparatom cyfrowym o wiele łatwiej wykonywać skomplikowane ujęcia. W trakcie lektury tego rozdziału dowiesz się, jak wykonywać te trudne ujęcia. Każdy podrozdział w niniejszym rozdziale zawiera jedno lub dwa przykładowe zdjęcia, opis użytej techniki, listę niezbędnych i opcjonalnych akcesoriów oraz kilka rad i wskazówek pomocnych w opanowaniu danej techniki. (...) PORTRETY Fotografia portretowa jest jedną z tych dziedzin, które są znacznie trudniejsze, niż się na pozór wydaje. Wykonanie dobrego portretu wymaga dobrego sprzętu, umiejętności i sprawnego współdziałania z osobą fotografowaną, lecz najważniejsze jest dobre oświetlenie. Zawodowi fotograficy wykorzystują zwykle kilka lamp błyskowych z nakładkami zmiękczającymi. Większość fotografów portretowych ma swoje własne stałe preferencje dotyczące ustawienie świateł, które stosują do większości zadań fotografii portretowej. Ponieważ przez wiele lat dzień w dzień pracują z tymi samymi ustawieniami, mają czas na doszlifowanie parametrów oświetlenia tak, aby uzyskać jak najlepsze efekty. Większość amatorów nie posiada wystarczającej ilości czasu ani środków, aby stosować tak złożone oświetlenie, ale na szczęście można robić doskonałe portrety przy znacznie prostszym oświetleniu. Lampy błyskowe umieszczone na aparacie Dobry portret można także zrobić przy użyciu lampy błyskowej umieszczonej na aparacie lub lampy wbudowanej. Jeśli jest to lampa wbudowana, należy mieć na uwadze, że powoduje ona występowanie bardzo ostrych, kontrastowych cieni. Zrób kilka zdjęć, obserwuj powstający cień i zmieniaj położenie fotografowanej osoby, aparatu i tła, aby w jak największym stopniu zniwelować cień. Rysunek 14.1 przedstawia portret górnej części ciała wykonany przy użyciu wbudowanej lampy błyskowej. 2 | fotopolis.pl © | sharing >> a u d i o k s i a z k i.org | Portret ten został wykonany przy użyciu wbudowanej lampy błyskowej. Lampa umieszczona na wysokości głowy osoby fotografowanej powoduje powstawanie za jej sylwetką cienia Jak widać na rysunku 14.1, źródło wąskiej smugi światła, jakim jest wbudowana lampa błyskowa, powoduje powstawanie bardzo ciemnego, ostrego cienia tuż za fotografowanym obiektem. Aby jak najbardziej ograniczyć cień, staraj się ustawić osobę fotografowaną jak najbliżej tła. Chociaż zdjęcie jest prawidłowo naświetlone, z powodu cienia wydaje się zbyt ciemne. Zewnętrzne lampy błyskowe Jeśli Twój aparat posiada zewnętrzną lampę błyskową, możesz kupić specjalny przewód, który umożliwia odsunięcie lampy na bok od aparatu. Zdjęcie przedstawione na rysunku 14.2 wykonałem, odsuwając lampę około 90 cm dzięki zastosowaniu przewodu o długości 1,2 m. Uzyskane w ten sposób zdjęcie jest znacznie lepsze od pierwszego. 3 | fotopolis.pl © | sharing >> a u d i o k s i a z k i.org | Rysunek 14.2. Odsunięcie lampy w prawo usunęło cień po jednej stronie sylwetki, ale spowodowało powstanie jeszcze głębszego cienia po drugiej stronie Użycie odsuniętej od aparatu lampy eliminuje problem cienia rzucanego na tło, lecz wywołuje inny problem. Na rysunku 14.2 tło po lewej stronie fotografowanej osoby jest podświetlone, co eliminuje cień po tej stronie, ale równocześnie po prawej stronie mamy do czynienia z jeszcze głębszym cieniem. Odsunięta lampa powoduje także powstawanie cieni w okolicach punktów charakterystycznych twarzy, co nie jest jednak złym zjawiskiem. Cienie nadają twarzy wyraz i sprawiają, że portret jest bardziej realistyczny. Co dwie lampy to nie jedna Jeśli posiadasz dodatkową lampę z czujnikiem błysku (patrz rozdział 6, Niezbędne akcesoria ), możesz użyć jej do oświetlenia tła. Aby uzyskać jak najlepsze rezultaty, musisz poeksperymentować z ustawieniami jasności błysku i położenia drugiej lampy zależnej, lecz gra jest warta świeczki, o czym możesz się przekonać, oglądając rysunek 14.3. Lampa zależna rozwiązuje wszystkie problemy związane z cieniem. Cienie na tle znikają całkowicie, a finalne zdjęcie wygląda bardziej naturalnie. 4 | fotopolis.pl © | sharing >> a u d i o k s i a z k i.org | Rysunek 14.3. Dodatkowa lampa zależna z czujnikiem błysku umieszczona za fotografowaną osobą pomaga usunąć cienie i powoduje, że obiekt wyraźnie odcina się od ciemnego tła Lista niezbędnych i opcjonalnych akcesoriów potrzebnych do wykonywania portretów Niezbędne akcesoria: • gładkie tło. Akcesoria opcjonalne: • zewnętrzna lampa błyskowa (lub dwie), • przewód połączeniowy (aby odsunąć lampę od aparatu), • czujnik błysku (w celu użycia więcej niż jednej lampy), • uchwyty do lamp, • statyw. Rady i wskazówki: • Tło jest prawie tak samo istotne jak fotografowany obiekt. Pstrokate i obfite w szczegóły tła odwracają uwagę oglądającego od motywu głównego. • Używaj długich ogniskowych (odpowiadających zakresowi 85 - 105 mm w przypadku aparatów na film 35-milimetrowy). Krótsze ogniskowe wyciągają nosy i zniekształcają inne elementy twarzy - szpecą. • Ustawiaj duży otwór przysłony, aby zmniejszyć głębię ostrości, ale upewnij się, że głębia obejmuje całą twarz, od nosa do uszu. 5
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plsylkahaha.xlx.pl
|
|
|