|
Podstrony |
|
|
- Index
- Tomaszewski Jerzy - Najnowsze dzieje Żydów w Polsce, Żydzi w Polsce
- Tomasz Goban-Klas Jima Banistera typologia mediów - próba uniwersalnej klasyfikacji medialnej, dzieci a media
- Twoja droga do sukcesu - Arkadiusz Podlaski, Ebooki - Motywacja i sukces
- Tresura psów- I kto tu kogo prowadzi na smyczy DO SCiAGNIECIA, PIES - TRESURA - ebooki
- Tomasz Kacprzak (PO), monitoring kandydatów [Łódź], Wybory samorządowe 2014, ulotki wyborcze (radni)
- Tomasz Szopiński - Efektywne Zarządzanie Czasem [torrenty.org], MOC UMYSŁU
- Tomaszewski J. - Mniejszości narodowe w Polsce XX wieku, LITERATURA FAKTU - j. polski
- Tomasz Grzyb Adam Sitkowski - Od Złotówki Do Stówki (64 str), książki
- Tomaszewski Bogusław - Starożytne kultury naszych przodków, LITERATURA FAKTU - j. polski
- Tomasz Kranz Uwagi na temat rozwoju dzialalnosci pedagogicznej,
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- sp6zabrze.htw.pl
|
|
|
|
|
Tomasz Hebisz - Grafika I Multimedia Komputerowe, EBOOKI |
|
|
[ Pobierz całość w formacie PDF ] TomaszHebisz Multimedia igrafikakomputerowa 12stycznia2002roku skryptznajdujesi¦wtrakcietworzenia,izpewno±ci¡niejestwolnyodbł¦dów InstytutSterowaniaiSystemówInformatycznych Spistre±ci 1.Wprowadzenie ....................................... 4 1.1.Cotos¡multimedia?.................................. 4 2.Transformacjeobiektów ................................. 10 2.1.Przekształceniapunktównapłaszczy¹nie(przekształcenia2D) .......... 10 2.1.1.Przesuni¦cie(translacja)............................ 10 2.1.2.Skalowanie................................... 10 2.1.3.Obroty..................................... 11 2.2.Ł¡czenieprzekształce«................................. 11 2.2.1.Translacja.................................... 12 2.2.2.Skalowanie................................... 12 2.2.3.Rotacja..................................... 13 2.2.4.Przekształceniapochylaj¡ce.......................... 13 2.2.5.Ł¡czenieró»nychprzekształce«........................ 13 2.3.Współrz¦dneobiektównaekranie........................... 14 2.4.Reprezentacjamacierzowaprzestrzeni3D...................... 15 2.4.1.Przesuni¦ciew3D............................... 15 2.4.2.Skalowaniew3D................................ 15 2.4.3.Obrótw3D................................... 15 2.4.4.Pochylaniewprzestrzeni3D.......................... 16 3.Grafika»ółwia ....................................... 17 3.1.Współrz¦dnebiegunowe—grafika»ółwia...................... 17 3.1.1.Zastosowaniegrafiki»ółwia—spirale.................... 20 4.Mapowaniewspółrz¦dnych ............................... 22 4.1.Programowarealizacjamapowania.......................... 23 4.2.Kadrowanielinii .................................... 24 4.2.1.Algorytm Cohena-Sutherlanda ........................ 25 5.Wykresylinioweisłupkowe ............................... 30 5.1.Reprezentacja¹ródładanych............................. 30 5.2.Wybórokna....................................... 31 5.3.Wykresyliniowe.................................... 31 5.4.Wykresysłupkowe................................... 32 6.Poło»eniepunktuwzgl¦demwielok¡ta ........................ 34 7.Rzutowanie ......................................... 36 7.1.Rzutrównoległy.................................... 36 7.1.1.Rzutperspektywiczny(±rodkowy)...................... 36 Spistre±ci 2 7.2.Algorytmwyznaczaniapowierzchniwidocznych-algorytmz-bufora........ 42 8.Algorytmyrastrowe .................................... 45 8.1.Rysowanieodcinka................................... 45 8.1.1.AlgorytmDDA( digitaldiferentialanalyzis )................. 46 8.1.2.AlgorytmBressenhama............................ 47 8.2.Algorytmwypełnianiaobszaru............................ 48 8.3.Problemanytaliasingu................................. 49 8.3.1.Technikiantyaliasingu............................. 51 8.3.2.Supersampling................................. 52 8.3.3.Postfiltering................................... 53 9.KrzyweB´eziera ...................................... 55 9.1.Reprezentacjagraficzna................................ 56 9.2.Realizacjaprogramowa................................. 56 10.Kolorwgraficekomputerowej ............................. 58 10.1.Diagramchromatyczno±ciCIE............................ 58 10.2.Addytywnasyntezakoloru–ModelRGB...................... 60 10.3.Substraktywnasyntezakolorów–modelCMY................... 61 10.4.ModelYIQ....................................... 62 10.5.ModelHSV....................................... 63 10.6.ModelHLS....................................... 65 10.7.ModelL*a*b...................................... 67 11.Korekcjatonalnaobrazówrastrowych ........................ 68 11.1.Regulacjaliniowaobrazu................................ 68 11.2.Histogramy....................................... 69 11.3.Korekcjanieliniowa................................... 71 11.4.Krzyweodwzorowa«szaro±ci ............................. 73 12.Filtracjaobrazówrastrowych .............................. 75 12.1.Filtrrozmywaj¡cy................................... 75 12.2.Filtrwyostrzaj¡cy................................... 75 12.2.1.Filtr Unsharpmask .............................. 76 12.3.Filtrkonwolucyjny(splotowy)............................. 79 13.Wybranemetodykompresjiobrazówcyfrowych .................. 81 13.1.Wprowadzenie..................................... 81 13.1.1.Redukcjadanychreprezentuj¡cychobrazy.................. 81 13.1.2.Kodowanieentropowe............................. 84 13.1.3.Kodowanietransformatoweobrazów..................... 87 A.GrafikawDelphi ...................................... 90 A.1.Wst¦p.......................................... 90 A.1.1.Podstawowepoj¦cia.............................. 90 A.1.2.Zaletyu»ywaniaVCLa............................. 91 A.1.3.Kiedykorzysta¢zWinAPI?.......................... 93 A.1.4.Kodowaniekoloru............................... 94 Spistre±ci 3 A.2.GrafikawDelphi.................................... 94 A.2.1.Komponentygraficzne- TImage , TPaintBox ................. 94 A.2.2. TPicture i TGraphic ............................. 96 A.2.3.Dodanienowegoformatu........................... 97 A.3.Animacje........................................ 97 A.3.1.Podwójnybufor................................. 97 A.3.2.Grafikatransparentna............................. 98 A.3.3.Testkolizji ................................... 99 A.4.BrakiWindows..................................... 99 A.5.DirectX.........................................100 A.5.1.Wprowadzenie.................................100 A.5.2.ElementyDirectX...............................100 A.5.3.Terminologia..................................100 A.5.4.DirectDraw...................................101 1.Wprowadzenie 1.1.Cotos¡multimedia? Wostatnichlatachodnotowanodu»ypost¦pwalgorytmachiarchitekturachsystemów przetwarzaniad¹wi¦ku,obrazówiwideo.Wwynikutegopowstałynoweefektywnetech- nikikompresjidanychmultimedialnych,umo»liwiaj¡cewysokipoziomredukcjiilo±citych danych.Fakttenmaistotneznaczeniewzastosowaniafhzwi¡zanychzprzetwarzaniem, gromadzeniemoraztransmisj¡informacjimultimedialnejrealizowanenatanich,pojedyn- czychukładachVLSIpowoduj¡gwałtownyrozwójrynkusystemówmultimedialnych. Szczególnieistotneznaczenieodgrywaj¡standardykompresjiinformacjimultimedial- nej,b¦d¡cenaró»nychetapachprocesunormalizacyjnego(zatwierdzone,finalizowane, opracowywane),którepowstałypodprzewodnictwemikoordynacj¡gruproboczychta- kichorganizacjinormalizacyjnychISOiITUjak:JBIG,JPEG,MPEG,MGEGczySG15. Celemtychstandardówjestefektywnaarchiwizacjadanychiinteraktywnakomunika- cjamultimedialnadlaszerokiegozakresudziedzinzastosowa«wprzemy±le,medycynie, edukacji,wydawnictwachorazrozrywce.Równiewa»nejestto,»esystemyiurz¡dzenia stosuj¡cestandardykompresjiitransmisjidanychmultimedialnychró»nychproducentów s¡wzajemniekompatybilne.Przykładowo,dekoderjednegoproducentapotrafiinterpre- towa¢strumie«danychwygenerowanyprzezprogramowylubsprz¦towykoderinnego producenta. Systemykomputeroweiurz¡dzeniamultimedialnepoprzezintegeracj¦postaciinfor- macji,takichjakobraz,wideo,d¹wi¦k,grafika,animacjalubtekst,utworzyłyniespoty- kanedotejporyszerokiemo»liwo±ciichwykorzystaniawwieludziedzinachdziałalno±ci człowieka.Decyduj¡ceznaczeniepraktycznemabogactwoinformacjiwizualnejprezento- wanejwpostaciobrazówstatycznychlubzmiennychwczasieorazinformacjid¹wi¦kowej przekazywanejwpostacimowylubmuzyki.Wielosensorowanaturaczłowiekaumo»liwia równoległ¡percepcj¦informacjimultimedialnej,natomiastfunkcjonowaniemózguzapew- niaefektywneprzetwarzanieró»nychpostaciinformacji. Samopoj¦cieinformacjimultimedialnej,wskróciemultimedia,niedoczekałosi¦dotej poryanipowszechnieakceptowanejdefinicji,aniformalnegouj¦cia.Najcz¦±ciejprzyjmuje si¦zawystarczaj¡cerównoczesnewyst¦powaniewsystemieconajmniejdwóchpostaci informacji,przyczymconajmniejjednaznichmusimie¢charakterci¡gływdziedzinie czasu.Iwtymznaczeniupoj¦ciemultimediab¦dzieu»ywanedalej.Takwi¦cprzykładowe multimediastanowi¡: o tekstpiosenkiwy±wietlanynaekraniemonitorawrazzpodkłademmuzycznymod- twarzanymnp.zdyskuCDKareoke;
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plsylkahaha.xlx.pl
|
|
|